niedziela, 12 lipca 2015

Cytryna z filcu - magnes na lodówkę

English version: Felt lemon, fridge magnet

cytryna z filcu, magnes


Projekty owoców, z których wykonałam magnesy na lodówkę znalazłam w sieci. Wykonanie krok po kroku:

1. Z filcu o grubości 1mm wycięłam:
  • 2 kółka z żółtego filcu o średnicy 7,5cm,
  • 1 kółko z beżowego filcu o średnicy 6,5cm,
  • 6 ćwiartek z żółtego filcu o długości ok. 2,5cm,
  • 1 kółko z beżowego filcu o średnicy 1cm,
  • 3 pestki z beżowego filcu o długości kilku mm. 











2. Ćwiartki wycięte z żółtego filcu przyszyłam za pomocą żółtej, grubej nici do beżowego koła.











3. Następnie przyszyłam za pomocą beżowej nici środek cytryny i pestki.











4. Za pomocą pistoletu na klej, przykleiłam beżowe kółko do jednego żółtego koła (można przyszyć za pomocą beżowej nici).











5. Następnie zszyłam oba żółte koła za pomocą żółtej nici.











6. W ostatnim etapie przykleiłam magnes do tylnej strony cytryny. Wykorzystałam do tego celu magnes, który miałam w domu (czasami można spotkać jako dodatek do jogurtów, płatków czy kawy). Obecnie kupiłam na allegro kilka arkuszy A4 magnesu. 











 

Jabłko z filcu - magnes na lodówkę

 

magnes z filcu, magnes na lodówkę


 Wymiary jabłka: 8,5cm szerokości, 8cm długości.

Potrzebne materiały:
  • zielony filc/ czerwony filc (jeżeli chcemy wykonać czerwone jabłko) o grubości 1 mm,
  • beżowy filc o grubości 1mm,
  • czarny filc o grubości 1mm (na ogonek i pestki), 
  • igła,
  • nici: beżowa, zielona, czarna
  • kawałek magnesu o wymiarach: 5cm x 4cm,
  • pistolet na klej lub inny klej.

   

Ananas z filcu - magnes na lodówkę 

 

ananas z filcu, magnes na lodówkę

Wymiary: 8,5cm szerokości, 18 cm długości (razem z liściami).

Potrzebne materiały:
  • żółty filc o grubości 1mm,
  • filc o ciemniejszym odcieniu żółci o grubości 1mm,
  • zielony filc o grubości 1mm,
  • igła,
  • nici: żółta, zielona,
  • kawałek magnesu o wymiarach: 4,5cm x 7,5cm,
  • pistolet na klej lub inny klej. 
Więcej na temat materiałów i gdzie je zdobyć znajdziecie tutaj: materiały.

Zapraszam do zapoznania się z innymi magnesami na lodówkę:
Malinka, truskawka, babeczka z filcu 
Winogrona, wisienki z filcu
Marchewka z filcu 
Zwierzaki z pianki 

5 komentarzy:

  1. Witam tego typu ozdoby na lodówkę to naprawdę super pomysł, oczywiście pracochłonny, ale się opłaca bo efekt niesamowity, gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Moja rodzina i przyjaciele też są zachwyceni tymi ozdobami.

      Usuń
  2. Witam, uważam, że propozycja takich ozdób na lodówkę to naprawdę fajna sprawa, podoba mi się wykonanie poszczególnych owoców, estetyczne i dokładne, myślę, że oprócz ozdoby mogą także przykryć jakieś widoczne uszkodzenie czy zadrapanie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. 49 yr old Analyst Programmer Randall Ramelet, hailing from Vanier enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Stand-up comedy. Took a trip to Historic Centre of Guimarães and drives a Jaguar E2A. Strona glowna

    OdpowiedzUsuń